

Propagační logotyp
a vizuální identita UK
Ve spolupráci s Univerzitou Karlovou jsme vytvořili nový propagační logotyp. Tato složka UK dlouhodobě scházela.
Nová vizuální identita propojuje všech 17 fakult, ale ponechává jim vlastní prostor.
Univerzita Karlova po dlouhé době získává možnost originální
a jednotné vizuální komunikace.
Cíle propagačního logotypu a vizuální identity:
-
Sjednocení vizuální podoby UK
-
Propojení všech fakult UK
-
Snadná vizuální identifikace

Základní varianta propagačního logotypu Univerzity Karlovy.





Barevnost
Původní kardinálská červená
Nově nastavená univerzitní modř
Písmo
Pro návrh logotypu byl vybrán font Larken (serif), od Ellen Luff. Svým „patkovým“ zakončením některých liter propojuje odkaz na serifové znaky v oficiální podobě logotypu UK. Jeho konstrukce v silnějších řezech zaručí bezchybnou čitelnost např. v menších formátech. Svou konstrukcí se pomyslně přibližuje Gotické majuskuli, která se nachází přímo v pečeti.

Gotická majuskula
z pečeti
Font Bodoni z oficiální verze logotypu
Font Larken
Horizontální
verze
Pro snadné aplikování logotypu je připravena horizontální varianta logotypu. Tím je opět zajištěna čitelnost v menších formátech a logu je ponechán dostatečný prostor.
Doplňková
verze
Univerzita Karlova a fakulty využívají ke své komunikaci různorodé materiály, formáty a plochy. Využívání skvělých fotografií nebo vizuálně složitých materiálů často vyžaduje označení UK. Pro tyto případy je vytvořeno bílé logo v červeném či modrém poli. Díky této variantě je snadné jeho umístění a ponechání dostatečného prostoru pro vizuál nebo fotografii. Tento logotyp disponuje vlastní ochrannou zónou, jeho aplikace je velmi efektivní a není potřeba větších rozměrů.
Vzory
a rastry
Je vytvořena sada vzorů, která je součástí vizuálního stylu. Tyto vzory vycházejí z pozadí pečeti a jsou upravené do pravidelných geometrických linií a objektů. Opticky působí pravidelně oproti originálnímu vyobrazení, které naopak vyvolávalo dojem deformace. Tento grafický komponent i bez zobrazení propagačního logotypu vizuálně propojuje celkovou komunikaci UK.
Vizuální
styl
Vizuální identita je nedílnou součástí sjednocení značky a propojení logotypu. Připravili jsme ji tak, aby v určitých situacích zastupovala samotný logotyp. Pomocí barev, vzorů a typografie získává UK jednotící prvek své prezentace.
Pro sazbu a zlom textů jsme vybrali font Silka, který je oproti Larkenu tzv. bez serifový. Vzniká důležitý kontrast mezi logotypem a nadpisy nebo textovým blokem. Silka má dostačující množství řezů.
Správná aplikace a plnění podmínek definovaných pro viz. id. bude hrát klíčovou roli pro čitelnou a jednotnou komunikaci UK.

Více prostoru
fakultám
Od začátku vývoje logotypu a identity bylo myšleno na fakulty. Některé mají své vlastní logotypy a vizuální styl. Pokud pohlédneme na všech 17 fakult zjistíme, že komunikace je velmi roztříštěna a chybí zde jednotící prvek. Proto jsme vytvořili kombinaci barev, rastrů, fontů a vhodných variant logotypů.
Propagační logotyp navíc myslí i na přijmutí nové vizuální podoby. Libovolní fakulta se tak může kdykoliv připojit do navržené vizuální identity a pomůže tak tvořit jednotnou linii.
Je důležité vědět, že fakulty UK jsou z pohledu vizuální identity autonomní.



Idea vlastní produktové řady
Možnost využití k propagaci vlastních produktů. Idea pracuje s ukázkou celkové myšlenky a funkčního zboží v obalovém designu silné značky UK.

Idea písma
Universitas Carolina
Přicházíme s myšlenkou vývoje vlastního písma, které by mohlo posunout vizuální identitu Univerzity Karlovy. Investice do vlastní typografie je dlouhodobá a má své důležité opodstatnění.

Z úcty k historii
Univerzity Karlovy jsme vytvořili návrh propagačního logotypu tak, aby odkazoval v moderním pojetí na oficiální logotyp. Univerzita získává stabilní ochranu proti dehonestaci oficiálního logotypu a současně může využít plnohodnotnou propagaci.
Oficiální logotyp
zůstává zachován!
Univerzita Karlova je nejstarší a největší česká vysoká škola. Je také jednou z nejstarších evropských univerzit, konkrétně nejstarší severně od Itálie a východně od Paříže. Zaslouží si kvalitní vizuální prezentaci v různých souvislostech. Nicméně současná varianta logotypu UK nebyla nikdy vytvořena pro aplikaci na různorodé materiály, digitální prostředí nebo pestrou škálu propagačních materiálů současnosti.
Logotyp je často chybně aplikován a dochází ve velmi častých případech k jeho dehonestaci.
Proto jsme přišli s novým řešením.